VM och svensk handel

Svensk Handel förväntar sig inte någon ökad försäljning av tvapparater under VM. Svensk Handel förväntar sig i princip ingen ökad handel alls tack vare VM 2011.
http://www.dn.se/ekonomi/dam-vm--inget-lyft-for-handeln

Det är kanske inte så underligt att det inte säljs mer om det inte finns speciella erbjudanden tack vare arrangemanget? Jag har gjort en helt ovetenskaplig undersökning och gått in på fem olika hemsidor för att se om fotbolls VM näms.

Jag tog företaget ICA som enligt artikeln är en av sponsorerna, jag tog sedan fyra företag rent slumpmässigt inom olika försäljningsområden. OLW som säljer chips och snacks, Elgiganten som säljer bland annat tvapparater, Spendrups som säljer läsk och Intersport som tja är en sportaffär.

Det enda jag hittade som kunde förknippas med fotboll var en annons med en fotbollssko på Intersports hemsida.
Om man klickar vidare så kan man läsa vilka kända fotbollsspelare som använder sig av denna fotbollssko, det är bara män. Där ser man.

De gör Intersport däremot reklam för Tjejmilen, Lidingöloppet och Åre Extreme Challenge.